پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251014
جبران خسارات سنگين ناشي از زلزله ۵.۷ ريشتري کوهرنگ نيازمند دستور ويژه و جهادي رئيس‌جمهور است
تاریخ انتشار : 1400/07/20 09:15:00
نمایش : 1103
قدرت الله حمزه عضو کميسيون امور داخلي کشور در مجلس خواستار دستور ويژه رئيس جمهور براي بازسازي جهادي منازل آسيب‌ديده کوهرنگ در جريان زلزله ۵.۷ ريشتري هفته گذشته شد که خسارات زيادي به بار آورده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ، قدرت الله حمزه شلمزاري نماينده مردم اردل، فارسان، کيار، کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضرت علي(ع) مي فرمايند بهترين سياست ها عدالت است. امام(ره) نيز مي فرمايند به مجلس و دولت و دست اندرکاران توصيه مي کنم که قدر اين ملت را بدانيد و در خدمتگذاري به آنها خصوصا مستضعفان، محرومان و ستم ديدگان که نور چشمان ما و اولياء نعم همه هستند فروگذار نکنيد. خوشحالي من روزي است که به زاغه نشينان عنايت شده و بزرگ ترين جهاد معنوي خدمت به خلق و انسان محروم است و اين است که براي انسان جاودانه مي ماند البته در صورتي که اين خدمت فقط براي خدا باشد.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري مي فرمايند همه نمايندگان نسبت به مناطق محروم مسئول بوده و توجه ويژه به مناطق محروم و اهتمام به طبقات کم درآمد و ضعيف را فراموش نکنيد.

حمزه ادامه داد: مسئولان نبايد ميان نقاط مختلف کشور تمايز قائل شوند و همه را بايد يکسان بدانند.

وي در ادامه با بيان اينکه شهرهاي بزرگ و يا پايتخت اولويتي بر ديگر مناطق نداشته، عنوان کرد: قطعا نيازها و مسائل نقاط محروم و مستضعف بيشتر از ساير نقاط کشور است و بايد در اولويت قرار گيرد.

حمزه شلمزاري همچنين خطاب به رئيس جمهور و رئيس مجلس اظهار داشت: تبعيض و بي عدالتي در کشور نسبت به استان ها و در استان ها نسبت به شهرستان ها خصوصا روستاها، باعث فقر، محروميت، بيکاري و مهاجرت مردم مناطق محروم به مرکز استان ها، استان هاي همجوار و کشورهاي منطقه شده است؛ مردم مناطق محروم از کمبودها زجر مي کشند.

 نماينده مردم در مجلس يازدهم ادامه داد: در سفر قبلي بنده به حوزه انتخابيه در قبرستان شاهد دفن طفل شيرخوار با پدر و مادرش بودم و يا پيگير وضعيت مصدومان حادثه تصادفات جاده اي در بيمارستان بودم و تنها ظرف يک هفته، 7 تصادف در جاده شهرکرد-شلمزار-اردل رخ داده که باعث فوت 8 نفر و مصدوميت 18 نفر شده است. اين جاده در بين مردم معروف به جاده مرگ بوده و دردناک تر از صحنه تصادفات، نبود آمبولانس براي انتقال جنازه هاي کنار جاده بود.

وي افزود: جلسات متعددي با وزير راه، معاونان و مسئولان برنامه، بودجه کشور و مسئولان استاني تشکيل داده و تمام مسائل و مشکلات را مطرح کردم اما متأسفانه اقدام مؤثري صورت نگرفت.

حمزه اذعان داشت: جاده شهرکرد-کيار-اردل-فارسان به خوزستان داراي 5 تونل است که برخي از آنها 25 سال قبل کلنگ زني شده و 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته که اگر تکميل و راه اندازي شوند حدود 150 کيلومتر مسافت جاده هاي صعب العبور و کوهستاني مرکز کشور و خوزستان را کوتاه تر مي کند.

وي در ادامه خطاب به رئيس جمهور گفت: بعد از گذشت 42 سال از عمر انقلاب هنوز تعدادي از روستاهاي حوزه انتخابيه فاقد جاده ماشين رو است و حدود 16 روستاي منطقه کوهرنگ 6 ماه از سال ارتباط خود با مرکز شهرستان را از دست مي دهند. جاده هاي اکثر روستاهاي حوزه انتخابيه خاکي بوده و بنده به عنوان نماينده مردم حوزه انتخابيه از پيمانکاران شريف که به صورت جهادي بدون دريافت هيچ وجهي با امکانات شخصي خود اين پروژه ها را فعال نگاه داشته اند، تشکر مي کنم و از رياست جمهور مي خواهم به صورت ويژه دستور پرداخت مطالبات اين افراد را بدهد.

اين عضو مجمع نمايندگان استان چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه زلزله 5.7 ريشتري هفته گذشته خسارات سنگيني به تأسيسات و منازل مسکوني مردم شريف شهرستان کوهرنگ وارد کرده است، اظهار داشت: با توجه به سردسير بودن منطقه و گستردگي شهرستان و تعداد روستاهاي خسارت ديده مي طلبد که رئيس جمهور به صورت جهادي دستور کمک و بازسازي خانه هاي آسيب ديده را صادر کند.

حمزه ادامه داد: مجلس و دولت بايد نسبت به پرداخت حقوق معلمان حق التدريس و پاداش پايان خدمت معلمان، رتبه بندي اين قشر زحمتکش و همسان سازي حقوق بازنشستگان اقشار مختلف تصميم جدي بگيرند.

عضو کميسيون امور داخلي کشور و شوراها در مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اينکه بسياري از روستاهاي استان چهارمحال و بختياري از نعمت اينترنت بي بهره اند، تأکيد کرد: با توجه به اينکه دانش آموزان بايد تکليف خود را از طريق اينترنت انجام دهند، وزير ارتباطات بايد هرچه سريع تر امکان دسترسي اين عزيزان به اينترنت را فراهم کند.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html